Veelgestelde vragen

Ligplaatshouders zomer

  • Hoe kan ik een zomerligplaats reserveren in de haven?

    Wij werken met een wachtlijst. U kunt uw aanvraag doen door het Formulier aanvragen ligplaats op onze website in te vullen en te versturen. Zodra het uw beurt is en er een passende plaats beschikbaar is nemen wij contact met u op.

  • Ik heb een boot die in de haven ligt gekocht en de ligplaats is voor het hele seizoen betaald, kan ik de ligplaats overnemen?

    Nee, dit is helaas niet mogelijk. Een ligplaats is persoons gebonden en niet overdraagbaar. Neemt u aub contact op met een van de havenmeesters of de administratie om dit te bespreken.

    U kunt als koper van een boot uit de haven in aanmerking komen voor een ligplaats, maar de procedure is dezelfde als voor andere nieuwe ligplaatshouders. Zie het vorige punt. U kunt bij uw aanvraag van een ligplaats de opmerking plaatsen dat u, indien mogelijk, graag in aanmerking zou willen komen voor de vrijgekomen ligplaats. 


  • Ik heb mijn boot die in de haven ligt verkocht en de ligplaats is voor het hele seizoen betaald, kan ik de ligplaats aan de nieuwe eigenaar overdragen?

    Nee, dit is helaas niet mogelijk. Een ligplaats is persoons gebonden en niet overdraagbaar. Neemt u aub contact op met een van de havenmeesters of de administratie om dit te bespreken.


  • Hoe weet ik welke plek ik heb geboekt?

    Als u een plek heeft gereserveerd ontvangt u van ons een bevestiging email met daarin het ligplaats nummer die u heeft gehuurd met de afmetingen hiervan. Ook ontvangt u een huurovereenkomst die u getekend dient te retourneren om de ligplaats te bevestigen.


  • Moet ik ieder jaar opnieuw de plek reserveren?

    Nee, als u niets doet wordt de plek automatisch verlengd.


  • Hoe kan ik de ligplaats betalen?

    U krijgt via de mail de factuur. Hierin staat ook een betaal link zodat u makkelijk online kunt overmaken. U kunt ook langskomen op het havenkantoor en met pin betalen. Wij kunnen geen cash geld meer accepteren.


  • Hoe zeg ik mijn ligplaats op?

    U dient een email te sturen of langskomen op het havenkantoor voor 1 januari. Als u een bevestiging via de mail heeft ontvangen is uw ligplaats opgezegd.


  • Ik zeg mijn plek op in het seizoen, heb ik recht op restitutie?

    Nee, u krijgt geen geld terug als u in het seizoen uw ligplaats opzegt.


  • Wat moet ik doen als ik een andere boot heb gekocht of mijn gegevens veranderd zijn?

    Geef dit aub aan ons door zodat wij de gegevens kunnen updaten en indien nodig een andere plek kunnen zoeken. U heeft voorrang op de wachtlijst als u een andere plek nodig heeft.


  • Welke afmetingen ligplaats zijn er in het water?

    Wij hebben boxen vanaf 7 meter tot maximaal 20 meter. 

  • Wat zijn de kosten voor een zomer ligplaats?

    U betaalt een vierkante meter prijs voor de box die u huurt (lengte x breedte x m2 prijs) Deze vierkante meter prijs kunt u vinden op onze website onder tarieven.

  • Vanaf wanneer loop het zomerseizoen voor een ligplaats in het water?

    Vanaf 1 april t/m 31 oktober.

  • Wanneer moet ik mijn boot van de ligplaats weghalen?

    Vanaf 1 november geld de winterperiode U krijgt van ons in de zomer een mail met de keuze wat u in de winter met uw boot wilt doen. De keuzes zijn: 1) winterstalling op de wal, 2) in het water of

    3) uw boot zal elders worden gestald.


  • Wanneer kan ik mijn ligplaats innemen?

    Vanaf 1 april bent u welkom met uw boot, mocht u eerder de boot willen plaatsen dan kan dit in overleg met de havenmeester voor de daarvoor geldende tarieven.

  • Ik ga een paar weken met vakantie met mijn boot wat moet ik doen?

    Geeft u aub aan ons door tot wanneer u weg bent. Wij melden uw box dan vrij en die kunnen we eventueel gebruiken voor passanten. Mocht u eerder terugkomen dan horen we het graag zodat we de box op tijd vrij kunnen maken.

  • Ik ga een paar weken met vakantie met mijn boot mag ik iemand anders in mijn box laten verblijven?

    Dat mag maar dan dient diegene zich wel aan te melden en het geldende tarief voor passanten af te rekenen op het havenkantoor.

  • Is er stroom beschikbaar bij mijn ligplaats?

    Ja, binnen maximaal 15 meter van uw ligplaats is er een stroompaal met 240 volt aansluiting beschikbaar. Meeste aansluitingen zijn 6 ampère gezekerd (maximaal 1200 watt). 

  • Is er drinkwater beschikbaar bij mijn ligplaats?

    Ja, op veel stroompalen zit ook een kraan aansluiting. U dient uw eigen slang met Gardena koppeling te gebruiken. U kunt ook een slang lenen van de haven.

  • Ik wil graag een andere ligplaats kan dat?

    Ja dat kan op basis van beschikbaarheid. Als er nog niets beschikbaar is kunnen we uw verzoek ook noteren bij uw klantgegevens en zodra er een mogelijkheid is nemen wij contact met u op.

  • Mag ik iets aan de kade of de steiger permanent bevestigen (schroeven) zodat ik beter op mijn boot kan komen?

    Nee u mag niets permanent bevestigen aan de kade of steiger. Overlegt u aub bij twijfel met de havenmeester wat de mogelijkheden zijn.

Jollenveld

  • Hoe kan ik een plek op het jollen veld reserveren?

    Ieder jaar, op 1 mei, kunt u een vrijgekomen plaats reserveren voor uw boot. U dient langs te komen op het havenkantoor en kunt niet van tevoren of telefonisch reserveren. Toewijzen van de plekken gebeurt op volgorde van binnenkomst.

  • Hoe weet ik welke plek ik heb geboekt?

    Als u een plek heeft gereserveerd en betaald kunt u uw ligplaats sticker ophalen op het havenkantoor en deze zichtbaar op de boot of trailer plaatsen. Hierop staat het nummer van uw plek en het jaar van het seizoen waarvoor u gereserveerd heeft.

  • Moet ik ieder jaar opnieuw de plek (jollenveld) reserveren?

    Nee, als u niets doet wordt de plek automatisch verlengd. U krijgt hiervoor een factuur in April, wel dient u uw ligplaats sticker op te halen.

  • Hoe kan ik de (jollenveld) plek betalen?

    Als u een plek heeft en niet heeft opgezegd krijgt u een factuur via de mail. Hierin staat ook een online link om makkelijk online over te maken. Als u op 1 mei een plek op het havenkantoor reserveert dient u direct via pin de betaling te voldoen.


  • Ik zeg mijn (jollen) plek op in het seizoen, heb ik recht op restitutie?

    Nee, u krijgt geen geld terug als u in het seizoen opzegt.

  • Hoe zeg ik mijn jollenveld ligplaats op?

    U dient een email te sturen of langskomen op het havenkantoor voor 30 april. Als u een bevestiging via de mail heeft ontvangen is de ligplaats opgezegd.

  • Wat moet ik doen als ik een andere boot heb gekocht of mijn gegevens veranderd zijn?

    Geef dit aub aan ons door zodat wij de gegevens kunnen updaten en indien nodig een andere plek kunnen zoeken.

  • Welke afmetingen ligplaats zijn er op het jollenveld?

    Er zijn de volgende afmetingen beschikbaar: 3x2m., 5 x 2m., 6 x 2,3m. en 7 x 2,5m. Uw boot inclusief kar of trailer moet binnen deze afmetingen passen.

  • Wat zijn de kosten voor een zomerplek op het jollenveld?

    U betaalt een vierkante meter prijs voor de plek die u huurt (lengte x breedte x m2 prijs) Deze vierkante meter prijs kunt u vinden op onze website onder tarieven.

  • Vanaf wanneer loopt het zomerseizoen voor een jollenveld plek?

    Vanaf 1 mei t/m 30 september. 

  • Wanneer moet ik mijn boot van het jollenveld weghalen?

    Voor 1 oktober moet uw boot van het jollenveld zijn verwijderd

  • Kan ik mijn (jollenveld ligplaats) boot ook in de winter op de haven stallen?

    Ja, als u een zomerligplaats voor de jol heeft geboekt mag u ook een winter plek reserveren. De jollen stallen wij op de Westkade. U dient deze te reserveren en af te rekenen op het havenkantoor. 

  • Kan mijn boot op slot worden gezet op het jollenveld?

    Ja, bij iedere plaats zit een grondanker in het asfalt waaraan u een kettingslot kunt bevestigen.

  • Kan ik met de auto mijn boot te water laten via de helling?

    Ja dat kan. Houdt u wel rekening met onze opening tijden. De slagboom die toegang geeft met de auto tot het jollenveld wordt afgesloten als we dicht gaan

  • Hoe kan ik de boot te water laten?

    Er zijn twee helling banen die beide over een handlier beschikken. Hiermee kunt u de boot handmatig en gecontroleerd te water laten en eruit halen.

  • Ik heb geen trolley/ trailer voor mijn boot, wat kan ik doen?

    Wij hebben voldoende oude autobanden die u mag gebruiken om de boot op te leggen gedurende de stalling. Er zijn 3 karretjes beschikbaar die u mag gebruiken om de boot in en uit het water te halen.

Onderhoud

  • Ik wil onderhoud aan mijn boot (laten) doen, wat zijn de regels?

    • De basisregels voor onderhoud aan schepen op het haventerrein zijn:

    o Het terrein en omliggende boten worden niet bevuild door de werkzaamheden.

    o U veroorzaakt geen overlast bij andere boten of voorzieningen op het terrein.

    o Wij zijn een jachthaven en geen werf. Bij twijfel of de werkzaamheden gedaan mogen worden op het haventerrein check u dit eerst bij een van de havenmeesters.

    • Als uw boot op de kant staat moet u een zeil o.i.d. onder de boot plaatsen om het vuil/verf/schuursel op te vangen en later af te voeren.

    • U dient actieve stofafzuiging te gebruiken bij het machinaal bewerken van de boot. De filter zakjes aan de machines volstaan niet, een goede stofzuiger met geschikt filter is verplicht.

    • Lassen en slijp werkzaamheden zijn niet toegestaan. Als u dit soort werkzaamheden heeft moet u dit overleggen met de havenmeester en hier goedkeuring voor krijgen. Zij zullen dan een geschikte plek zoeken of u informeren vanaf wanneer het wel kan.

    • Als er een risico bestaat dat er oliehoudende vloeistoffen op het terrein terecht komen bij geplande werkzaamheden moet u eerst toestemming vragen bij de havenmeester. Bijvoorbeeld het schoonmaken van tanks het vervangen van staartstukken of saildrives of enige andere klus waarbij vloeistoffen op het terrein kunnen komen dient u eerst te overleggen of dit is toegestaan.

    • Als u onderhoud laat uitvoeren dan willen wij graag geïnformeerd worden wie er op het terrein aan het werk is.

    • Als u een grote klus uitvoert aan uw boot breng dan groot afval naar het GAD en prop het niet in of naast de huisvuil container. Zeilen kussens stootwillen e.d. worden vaak in onze huisvuil container gestopt waardoor deze verstopt en vroegtijdig geleegd moet worden.

    • Wij hebben een klein KCA (Klein Chemisch Afval depot) hier kunt u accu’s, afgewerkte olie, poetslappen, brandstof en oliefilters, verf containers (leeg) o.a. kwijt. Hier kunt u geen brandstoffen zoals diesel benzine of lege gasflessen kwijt. Deze dient u zelf bij het GAD of andere instanties in te leveren.


Ligplaatshouders winter

  • Hoe kan ik een winterstalling reserveren in de haven?

    Als u een zomerligplaats heeft krijgt u van ons einde zomer een email met de vraag wat u met de boot in de winter wilt doen. U heeft dan de keuze voor op de wal, in het water of elders. Ligplaatshouders die het vorige jaar op de wal stonden staan automatisch weer voor de wal geselecteerd. Ligplaatshouders die het vorige winterseizoen in het water lagen kunnen aangeven dat ze graag op de wal willen verblijven. Deze gaan op een wachtlijst en zodra we weten of er plek is krijgt u bericht voor 1 oktober. 

  • Ik wil graag in de loods overwinteren, kan dat?

    Voor een winterstalling in de loods werken wij met een wachtlijst. Deze kan momenteel 7-9 jaar duren voordat er een plek voor u beschikbaar komt. U dient zich in te schrijven op deze wachtlijst via een email of op het havenkantoor.

  • Hoe kan ik de winterstalling betalen?

    U krijgt via de mail de factuur. Hierin staat ook een betaal link zodat u makkelijk online kunt overmaken. U kunt ook langskomen op het havenkantoor en met pin betalen. Wij kunnen geen cash geld meer accepteren.

  • Moet ik ieder jaar opnieuw de winterstalling reserveren?

    Ja, u moet ieder jaar aangeven wat uw keuze voor de winter is: wal, water, elders of loods.

  • Wat zijn de kosten voor een winterstalling?

    In de winter betaalt u een vierkante meter prijs voor de bootmaat (lengte over alles X breedte over alles). Er zijn 3 tarieven: winter wal, winter nat of winter loods. Deze vierkante meter prijzen kunt u vinden op onze website onder tarieven. Als u elders verblijft krijgt u uiteraard geen factuur.

  • Vanaf wanneer loop de winterstalling periode?

    Vanaf 1 november t/m 30 maart.

  • Hoe regel ik dat mijn boot eruit wordt gehaald voor de winterstalling?

    1) U kunt de boot aan de hoofdsteiger afmeren vanaf 1 november. Wij halen de boot eruit, spuiten hem af en plaatsen hem op bok. De boot moet wel voorzien zijn van een naam en de kosten voor stalling dienen te zijn voldaan. Mocht de boot geen naam hebben haalt u dan even een label op het havenkantoor. Deze kunt u zichtbaar aan uw boot bevestigen zodat de havenmeesters weten dat deze boot eruit moet.

    2) U maakt telefonisch of bij een van de havenmeesters een afspraak in de agenda en u bent erbij als de boot eruit gehaald wordt.


  • Ik wil er weer vroeg in het seizoen te water kan dat?

    Wij kunnen niet op voorhand voorzien waar uw boot geplaatst wordt op het haventerrein. Deze plaats van uw boot is medebepalend voor wanneer uw boot er weer in kan (hoeveel boten staan er voor u) Als u een voorkeur heeft kunt u dit met de havenmeester proberen af te stemmen. Zij zullen proberen met uw wensen rekening te houden voor zover dit mogelijk is.

  • Wanneer moet de boot weer te water zijn?

    Uw boot moet uiterlijk voor 1 mei weer te water zijn of de haven te hebben verlaten. De dagen die de boot langer op de wal loods of water zal verblijven zullen voor de geldende tarieven in rekening gebracht worden.

  • Is er stroom beschikbaar in de winterstalling?

    Ja, in de loods, buiten op de wal en in het water is er stroom aanwezig. Deze wordt wel ‘nachts automatisch uitgeschakeld en zal ‘morgens weer aan schakelen. Zorg er wel voor dat de kabel lang genoeg is en u een deugdelijk snoer en stekker aansluiting heeft.

  • Kan ik onbeperkt stroom gebruiken?

    Nee, het gebruik van kachels/ ontvochtigers of andere elektrische groot verbruikers is tijdens de stalling verboden. Lees het havenreglement en Algemene voorwaarden voorde hiervoor geldende regels.

  • Wat als ik toch extra stroom (tijdelijk) moet gebruiken?

    Neemt u dan contact op met een van de havenmeesters om te bespreken wat mogelijk is.


  • Ik wil mijn mast eraf laten halen voor de stalling, hoe regel ik dat?

    Bel even om hier een afspraak voor te maken. Wij doen geen masten op de vrijdagen en hebben de voorkeur aan een zaterdag.

  • Waar kan ik mijn mast stallen?

    1) U laat de mast op uw boot liggen tijdens de winterstalling.

    2) U kunt de mast in onze mastenstelling laten plaatsen. Loopt u even bij het havenkantoor langs om een label voor uw mast te halen en de kosten hiervoor te voldoen per pin. Geldende tarieven kunt u vinden op onze website.

    3) U neemt hem mee.


  • Kan ik mijn mast op de boot laten staan tijdens de winterstalling?

    Ja dat mag.

  • Ik wil onderhoud doen aan mijn boot kan dat?

    Ja dat kan. Lees en houdt u aub wel aan de regels voor het doen van onderhoud.

Algemeen

  • Kan ik een sepkey krijgen voor toegang tot het terrein om mijn auto te parkeren?

    Ja, als u ligplaatshouder bent kunt u deze bij het havenkantoor laten maken. U betaalt hiervoor een borg van €.22,50.

  • Kan ik door de tweede slagboom, naar het jollenveld met deze sepkey?

    Nee, deze slagboom wordt bediend door de havenmeesters en het havenkantoor. 

  • Geeft deze sepkey toegang tot de loods?

    Ja maar alleen als u een boot in de loods heeft en hier toegang voor nodig heeft. Dit moet worden geactiveerd door een van de medewerkers op het havenkantoor.

  • Mag ik zwemmen in de haven?

    Nee, volgens onze havenreglement en voorwaarden is het niet toegestaan om te zwemmen in de haven.

  • Mag ik een tentje opzetten in de haven?

    Ja in overleg met de havenmeester mag u een klein tentje plaatsen op een toegewezen plek.

  • Kan ik tanken in de haven?

    Ja, u kunt tanken tijdens onze opening tijden te vinden op onze website. Het is geen selfservice maar de pomp moet worden aangezet en bediend door een medewerker.

  • Welke brandstof verkopen jullie?

    Wij hebben diesel green van Gulf en super 98.

  • Kan ik contant afrekenen?

    Nee, alleen via pin of contactloos zijn de betaling mogelijkheden die wij bieden.

  • Kan ik overnachten met een caravan of camper op het haventerrein?

    Nee, dat is niet toegestaan.

  • Kan ik mijn elektrische auto ergens opladen op het terrein?

    Nee wij hebben nog geen laad punten op het terrein. Er is wel dicht bij ons terrein een publiek oplaadpunt beschikbaar. Het gebruik van de stroompunten om een auto te laden is niet toegestaan.

  • Kan ik ergens wat eten of drinken?

    Ja, in het restaurant BOOT of koffie thee en chocolademelk uit de vending machine in het Furloopertje. Deze koffie ruimte vindt u onder de trap naar het terras van BOOT.

  • Is er een EHBO koffer of AED op het terrein beschikbaar?

    Ja, een EHBO-koffer is aanwezig in de werkplaats en in het havenkantoor. Deze zijn alleen toegankelijk tijdens onze openingstijden. 

    Een AED is altijd beschikbaar en toegankelijk. Deze hangt naast rechts naast de BOOT en links van de ingang van de werkplaats. Een tweede AED hangt in het havenkantoor en is beschikbaar tijdens openingstijden. Al onze havenmeesters beschikken over een BHV diploma.


Passanten

  • Hebben jullie passanten plekken?

    Ja, onze D steiger (120 meter) is beschikbaar voor passanten. Daarnaast kunnen ook lege boxen worden aangewezen door de havenmeester voor passanten, op onze website vindt u de tarieven.

  • Heeft u stroom en water beschikbaar?

    Ja, er zitten voldoende 6 ampère (een paar 16 amp.) aansluitingen en water tappunten op de stroompalen. Voor het water dient wel uw eigen slang te gebruiken of u kunt er een lenen van de haven. Water, stroom en douches zijn inbegrepen in het passanten tarief.

  • Kan ik een plek reserveren?

    Nee wij doen niet aan individuele reserveringen. Wel kunt u bellen of er plaats beschikbaar is. 

  • Welke faciliteiten hebben jullie op het terrein?

    • Stroom en water op de steiger.

    • Leen fiets gratis voor passanten.

    • Restaurant.

    • Kinderspeeltuin

    • Brandstof pomp (diesel en super 98)

    • Vuil-en bilgewater station.

    • Wi-Fi.

    • Douche en toiletruimte (inclusief)

    • Was en droogmachine.

    • Afwas plaats.

    • Chemisch toilet stortplaats

    • KCA; klein chemisch afval depot

    • Huisvuil en glas container.

    • Botenkraan max 30 ton

    • HD-stoom cleaner en afspuitplaats.

    • 2 hellingbanen.


Share by: